Ponad pół miliona złotych na prezenty świąteczne dla Bezdomniaków

Podsumowanie akcji #CharytatywnaChoinka, edycja 7
560 833,86 zł – tyle wynosi wartość darowizn przekazanych przez internautów w ramach akcji #CharytatywnaChoinka od Karmimy Psiaki. Prezenty trafią do 1454 bezdomnych psiaków i kociaków z 65 placówek w całej Polsce.
Alpinista, Tokio, Miro, Bazyl, Misiek i wiele innych zwierzaków, których wizerunki znalazły się na “wirtualnej choince” na stronie: https://charytatywnachoinka.karmimypsiaki.pl/, otrzyma bardzo przydatne prezenty. To zasługa darczyńców, którzy zadbali o czworonogów w 7. edycji akcji #CharytatywnaChoinka. Karma, suplementy, zabawki, akcesoria – wszystko to czeka na zwierzaki, dla których zima jest szczególnie trudnym czasem w ciągu roku.
Coraz większa wartość prezentów
W 2023 r. kampania zakończyła się z wynikiem 524 881,41 zł.
W 2024 r. wartość darowizn wyniosła 560 833,86 zł, co przełożyło się na 14092,52 kg karmy, 1198 sztuk akcesoriów, 559 zabawek oraz 91 909 dawek leków i suplementów.
– Za nami kolejna edycja akcji #CharytatywnaChoinka. Jej efekty są najlepszym dowodem na wrażliwość Polek i Polaków, którzy z troską o losy zwierzaków przygotowywali dla nich prezenty świąteczne – mówi Iwona Duda, prezeska Fundacji Sarigato. – Łączna kwota darowizn zgromadzona w edycji 2024 jest wyższa niż rok wcześniej, co nas wszystkich bardzo cieszy i za co serdecznie dziękujemy. Dzięki temu zapewnimy psiakom i kociakom specjalistyczną karmę wysokiej jakości, dopasowaną do ich potrzeb żywieniowych i zdrowotnych. Ale nie tylko. Sporą pulę prezentów stanowią także suplementy oraz różnego rodzaju akcesoria czy zabawki, które są na co dzień potrzebne zwierzętom, a często ich w schroniskach brakuje.
Biznes i NGO łączą siły na rzecz Bezdomniaków
– Dziękujemy także naszym wspaniałym partnerom – to marki, które mają wpisane w swoje DNA zarówno troskę o dobrostan zwierząt, jak i wartości CSR. Na każdym etapie współpracy mogliśmy liczyć na wsparcie i zaangażowanie, które z perspektywy akcji społecznej są nie do przecenienia – podkreśla Anna Grzesiak, odpowiadająca w fundacji za współpracę z biznesem.
Partnerem głównym akcji jest VetPlanet.store, oficjalny sklep producenta trzech marek: Vet Expert, Raw Paleo, Mr. Bandit. Akcję wspierają także Brit, Biowet Drwalew, John Dog, Nanoclean, Fitmin i Best Film, dystrybutor filmu Kina i Yuk – arktycznej opowieści o dwóch liskach polarnych.

Nowości, które przyciągają uwagę
7. edycja akcji #CharytatywnaChoinka miała szczególny wymiar, ponieważ łączyła się z nową odsłoną wizualną akcji. Pojawiły się także dodatkowe funkcjonalności, dzięki którym mechanizm pomagania i kompletowania paczek online stał się jeszcze prostszy i bardziej przyjazny użytkownikom.
– Nie tylko zadbaliśmy o szatę graficzną strony, która w tym roku została na nowo zaprojektowana, by jeszcze bardziej cieszyć oko użytkownika i przyciągać świątecznym klimatem, ale także położyliśmy duży nacisk na kwestie związane z użytecznością. Strona jest bardzo intuicyjna, dodawanie produktów do koszyków i kompletowanie paczek online odbywa się szybko i sprawnie. Mechanizm płatności pozwala użytkownikom na wybór dogodnej dla nich formy – mówi Katarzyna Klimek-Michno, odpowiedzialna za komunikację w Fundacji Sarigato. – Te zwierzaki, których koszyki wciąż były całkowicie lub prawie puste, wyświetlane były na pierwszej stronie, dzięki czemu internauci łatwiej do nich docierali. A na tym zależało nam szczególnie – by każdy “choinkowy” zwierzak otrzymał prezent.
Suwak z oznaczeniem umożliwiał obserwowanie, ile karmy potrzebuje dany zwierzak i na jak długo mu wystarczy. Przebieg akcji można było śledzić za pośrednictwem licznika na stronie.
Ważnym elementem kampanii był także spot promujący przesłanie akcji i uwrażliwiający na emocje zwierzaków oraz zjawisko samotności.
Link do spotu: https://www.youtube.com/watch?v=47fSRFjzlew
Za kulisami, czyli rok profesjonalnych przygotowań
Kolorowe bombki, zdjęcia psiaków i kociaków – to widać „na zewnątrz”. A co znajduje się „głębiej”? Przygotowania do akcji to niemal rok wytężonej pracy na różnych płaszczyznach, m.in. współpraca ze schroniskami, tworzenie bazy placówek biorących udział w akcji, gromadzenie danych, kompletowanie informacji o potrzebach zwierzaków oraz tworzenie licznych treści w wersji polskiej i angielskiej. Co ważne, placówki są dokładnie sprawdzane pod kątem wiarygodności, etyki działań i bieżących potrzeb. Na prace projektowe złożyły się też m.in. przygotowania strategiczne, koncepcyjne, kreatywne, graficzne, marketingowe, UX i programistyczne.
– To kampania, które łączy osoby o różnych kompetencjach. Jesteśmy ogromnie wdzięczni zaprzyjaźnionym wolontariuszom, którzy wspierają zespół naszej fundacji w realizacji tak różnorodnych zadań – mówi Iwona Duda.
Społeczność ma moc!
Na kanałach Karmimy Psiaki (FB, Instagram, Tik Tok) codziennie można było znaleźć historie “choinkowych” zwierzaków, angażujące treści, instrukcje pomocowe i filmiki. Na start akcji wyczekiwało kilkadziesiąt placówek, które również włączyły się w promocję w swoich kanałach social mediowych. – Dziękujemy wszystkim zaangażowanym. Wiemy, jak wiele obowiązków spoczywa na pracownikach schronisk, którzy na co dzień mierzą się z różnymi wyzwaniami. Tym bardziej cieszymy się, że udało nam się ich wesprzeć i wspólnie zadziałać w trosce o zwierzaki. To był wyjątkowy czas – mówi Natalia Karolak, koordynatorka projektu “Karmimy Psiaki”.
Znani walczą o lepsze święta dla Bezdomniaków
W akcję zaangażowały się także znane osoby. Wśród ambasadorów są artyści, influencerzy, przedstawiciele świata mediów i twórcy internetowi: Kayah, Martyna Wojciechowska, Red Lipstick Monster, Bryska, Viki Gabor i inni. W tym roku dołączyli także liderzy opinii i eksperci ze środowiska biznesu, marketingu i HR, m.in. Anna Ledwoń-Blacha i More Bananas, Piotr Bucki, Martyna Tarnawska, Sylwia Królikowska, Olga Żółkiewicz.
HA(U)Łas medialny dla ważnej sprawy
Akcja cieszyła się dużym zainteresowaniem mediów. Szczególną moc oddziaływania miały wystąpienia telewizyjne w Polsacie, Faktach TVN i programie 19.30 TVP1. Komunikaty, newsy, artykuły, reportaże i wywiady pojawiały się zarówno w prasie drukowanej, ogólnopolskiej, regionalnej i lokalnej, jak i wielu serwisach internetowych oraz portalach branżowych. Osoby z zespołu fundacji gościły w programach radiowych i podcastach (np. Radio Kraków, Tu Piesek Onet, Polskie Radio RDC „Na psa urok”). Fundacja zabierała też głos w innych tematach „zwierzakowo-świątecznych” (np. jako news w PAP i cytowania w TVN24, Radio Zet, artykuły w Wirtualna Polska, Onet i inne). Finalnie zaowocowało to wszystko liczbą kilkuset informacji medialnych.
CSR-owa integracja, firmowe paczki dla zwierzaków
Akcja #CharytatywnaChoinka okazała się też świetnym pomysłem na grudniową integrację w firmach z różnych branż, gdzie pracownicy wspólnie wybierali zwierzaki z wirtualnej choinki i kompletowali dla nich paczki. Wszystko odbywało się online, więc działy HR nie czuły obciążenia organizacyjnego. Tego rodzaju działania CSR nie wymagają dużych nakładów czasowych i skomplikowanej logistyki, a przynoszą dużo radości i satysfakcji.
Co dalej? Zapraszamy na dalsze odcinki akcji 🙂
#CharytatywnaChoinka dobiegła końca, a my nadal prężnie działamy! Styczeń i luty 2025 upływają pod znakiem hurtowych zakupów. Wielkim transportem, na paletach prezenty zostaną przewiezione bezpośrednio do schronisk. W tegorocznej edycji wzięły udział placówki z aż 14 województw. Pierwsze dary już są w drodze, a kolejne będą przekazywane w najbliższych tygodniach. Śledź dalsze losy akcji w naszych social mediach.