NEWSY

Schronisko w pełnej perspektywie – zobacz psią codzienność w 360°

Widzieliście już opublikowane przez nas wideo 360°, które pokazuje jak wygląda psie życie w schronisku i poza nim?

Jeśli nie – koniecznie zobaczcie. Pozwoli Wam chociaż przez chwilę poczuć i doświadczyć, przez co przechodzi porzucone zwierzę. A to wszystko dzięki technologii nagrywania obrazu z widokiem 360 stopni, która pozwala uchwycić  wszystko, co znajduje się wokół kamery.

Wideo ma popularyzować odpowiedzialne adopcje. Materiał jest częścią kampanii 1%, prowadzonej przez Fundację Sarigato i akcję Karmimy Psiaki.

Zostało zrealizowane we współpracy z krakowską firmą Multitech, której właściciele – Daniel i Michał, chcieli się zaangażować w pomoc zwierzakom.

Jak wygląda codzienność bezdomnych zwierząt?

 

Pobyt w schronisku to dla Psiaka monotonia, beznadzieja i niepewność. Adopcja natomiast zmienia całe jego życie, daje mu drugą szansę. Musi to być jednak odpowiedzialna adopcja, a nowi właściciele powinni dać przygarniętemu czworonogowi czas na dostosowanie się do nowych warunków.

Jak działa wideo 360°?

Wideo 360° staje się coraz bardziej popularne. Jest ono nagrywane technologią, która wykorzystuje system specjalnie ułożonych kamer. Kamery te rejestrują wszystko, co jest wokół nich w ujęciu 360 stopni. Użycie takiego rozwiązania pozwala potem widzowi obserwować nie tylko płaski obraz, ale całe otoczenie wokół kamery. Widok w filmie jest nieograniczony. Możemy się dzięki niemu „rozejrzeć” i zobaczyć filmowaną przestrzeń pod każdym kątem. To widz decyduje, co chce zobaczyć i w którą stronę patrzeć.

Jako pierwsza polska organizacja prozwierzęca sięgnęliśmy po technologię wideo 360°, czyli wirtualną rzeczywistość – VR (virtual reality). Wszystko po to, aby wykorzystać ją w dobrym celu i wpłynąć na świadomość naszego społeczeństwa.

Wideo 360° można oglądać na wiele sposobów – używając specjalnych okularów VR (virutal reality – wirtualna rzeczywistość), w serwisach Youtube i Facebook za pomocą kursora myszy czy w urządzeniach mobilnych z systemem Android poprzez poruszanie swoim telefonem czy tabletem w wybranych przez nas kierunkach.

To nowe medium o niespotykanych dotąd możliwościach oddziaływania na naszą percepcję. Ciekawym przykładem mogą być realizacje VR tworzone przez firmę EPICVR.

Wideo 360° w kampaniach społecznych

Technologia VR to doskonałe narzędzie do tworzenia treści budzących u odbiorcy silne emocje. Wszystko dzięki temu, że pozwala mu poczuć się, jakby był nie obserwującym z dystansu widzem, ale uczestnikiem prezentowanych wydarzeń. Taka sytuacja sprzyja pojawieniu się empatycznej reakcji, a to z kolei klucz do udanej kampanii społecznej.

screen video

W Polsce po wideo 360° sięgnęło Stowarzyszenie SOS Wioski Dziecięce. W swojej kampanii próbują przybliżyć problem dzieci z rodzin patologicznych. Film „Naprawmy rzeczywistość” został nakręcony z perspektywy małego dziecka, to jego oczami obserwujemy kłótnie pijanych rodziców, zakończoną interwencją policji.

Technologię VR wykorzystano również w kampanii „Ostatni dyżur”, która ma na celu zwrócić uwagę na dramatyczną sytuację w polskich szpitalach, spowodowaną zbyt małą liczbą pielęgniarek – kwestią groźną przede wszystkim dla zdrowia i życia pacjentów. Dzięki specjalnej aplikacji, możemy wcielić się w rolę pacjenta i obserwować czuwającą pielęgniarkę.

screen ostatni dyżur

Wideo 360° to najnowszy trend w kampaniach społecznych prowadzonych przez organizacje prozwierzęce.

Dotychczas tę technologię wykorzystała hiszpańska organizacja Animal Equality, działająca na rzecz praw zwierząt. W przygotowywanym przez nich filmie widz poznaje codzienność zwierząt, oczekujących na śmierć w gospodarstwach przemysłowych i rzeźniach, które dominują w hiszpańskim przemyśle wieprzowym.

Obrońcy praw zwierząt z Last Chance for Animals użyli z kolei hełmu wirtualnej rzeczywistości, na który wgrali film pokazujący w technologii w technologii 360° dwie fermy przemysłowe.

Możliwości VR wykorzystała również PETA, największa na świecie organizacja prozwierzęca . Stworzony przez nią stymulator, umożliwia nam wcielenie się w rolę kurczaka przetrzymywanego na fermie drobiu i skazanego na niehumanitarną śmierć w rzeźni.

Technologia Virtual Reality, jak chyba żadne inna, daje człowiekowi bardzo silne odczuć realność prezentowanego obrazu. Wydaje się być narzędziem marketingowym z ogromnym potencjałem.

A Wy co sądzicie o wykorzystywaniu wideo 360° w kampaniach społecznych? Czekamy na Wasze komentarze!


Pokaż wiecej

Marta Adaśko

Absolwentka Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. Prywatnie szczęśliwa właścicielka Neli, najpiękniejszej na świecie suczki w typie owczarka niemieckiego. Od dziecka cierpi na nieuleczalną miłość do zwierzaków.

Powiązanie artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.

Back to top button